15.4.2012

Älä arvostele mun illallista!

Meillä on kaveriporukan kanssa ollut tässä syksyn ja talven mittaan Älä arvostele mun illallista-kierros. Haluttiin kokeilla Arvostele mun illallinen-konseptia, mutta todettiin, että jos lähdetään arvostelemaan sapuskoita, niin ehkä ei olla enää ystäviä kiekan jälkeen. Nyt vaan syödään hyvin ja pidetään hauskaa. Ja optiona on, että jos kaikki kokkaukset menee penkin alle, saa tilata pizzat, ja kukaan ei saa arvostella mitenkään. Älä arvostele mun illallista!

Koska ystäväni eivät tietääkseni blogia lue (ja jos vastoin tietoani lukevat, jätä lukeminen tähän, ja kerro mulle että luet!), uskallan laittaa tänne vähän kokeiluja mitä tein omaa vuoroani varten. Mun kohdalle sattui sinällään aika armollinen vuodenaika, kesäkuun alku, jolloin on helppo saada hyviä ja tuoreita raaka-aineita. Kantavaksi teemaksi valitsin luonnollisesti kesän ja sivuteemana on skumppaa läpi aterian.

Ensimmäisenä kokeiluun pääsi feta-minttu-vesimelonikuutiot ja kurkkurullat. Kuviin törmäsin jossain netin syövereissä ja sen perusteella lähdettiin toteuttamaan.



Feta-minttu-vesimelonikuutiot

Vesimelonia
Fetaa
Tuoretta minttua
Salottisipulia

Muussaa feta, silppua minttu, pilko salotti niin pieneksi kuin jaksat. Sekoita aineet keskenään, lisää tarvittaessa mustapippuria ja sitruunaa. Kuuioi vesimeloni suupalan kokoisiksi paloiksi, koverra yhdelle sivulle pieni kuoppa ja laita fetatahnaa siihen.

Ihanan raikas, suolainen pieni suupala.


Kurkkurullat

Kurkku
Oliiveja
Aurinkokuivattua tomaattia
Sitruunaa
Tuorejuustoa/paksua jogurttia
Coctailtikkuja

Pese kurkku ja ota siitä juustohöylällä pitkiä siivuja. Silppua oliivit, tomaatti ja sekoita ne tuorejuuston sekaan. Mausta suolalla, pippurilla ja sitruunalla. Laita kurkkusiivulle lusikallinen täytettä, rullaa ja laita coctailtikulla kiinni.

Tämä olisi kaivannut sisälleen jonkun hieman raikkaamman täytteen